lørdag den 7. juni 2014

Få hjælp til at sætte strøm til postkassen..

Alle borgere over 15 år skal fra den 1. november modtage post fra det offentlige via
Digital Post. Varde Kommune tilbyder nu ekstra hjælp til at oprette den digitale
postkasse.

Ord som selvbetjening og digitalisering har længe svirret i luften, og fra den 1. november er der ingen
vej udenom - al kommunikation med det offentlige skal foregå digitalt via enten e-boks eller borger.dk.
Men der er ingen grund til at fortvivle, selvom den digitale verden kan være lidt diffus. Varde Kommunes
Borgerservice og Varde Bibliotek byder i løbet af sommeren og det tidlige efterår indenfor til
informationsdage om Digital Post. Møderne finder sted på bibliotekerne rundt omkring i kommunen,
hvor du kan høre mere om Digital Post og få hjælp til at oprette postkassen, så du er klar til den 1.
november.

Få posten ind i stuen
- Digitaliseringen bliver en større og større del af vores hverdag, og for nogle er det en selvfølge at
navigere i den digitale verden, mens andre er mere usikre på, hvordan det hele fungerer. Vi vil gerne
hjælpe med at gøre overgangen til den digitale post så enkel som mulig, siger Helle Marquertsen, der er
chef for Varde Kommunes Borgerservice.

Hun ser mange fordele for borgerne i at digitalisere kommunikationen.
- Man slipper for papir og ringbind, og det er enkelt at holde styr på posten fra det offentlige. Og så får
man posten helt ind i stuen og slipper for traveturen hen til postkassen, siger Helle Marquertsen, der
understreger, at man selvfølgelig også altid kan få hjælp til den digitale post hos Borgerservice.

Ingen regler uden undtagelser
Selvom digital post er et lovkrav, er der som bekendt ingen regler uden undtagelser. Enkelte borgere
kan af forskellige årsager have vanskeligt ved at bruge den digitale postkasse, og de kan søge om at blive
fritaget fra digital post.

På informationsdagene er der også mulighed for at få hjælp til at ansøge om fritagelse fra digital post. Se
informationsdagene og læs mere om Digital Post på www.vardekommune.dk/digitalpost

Informationsdagene
Uge 25:
16. juni: Oksbøl bibliotek (kl. 10-17)
17. juni: Ølgod bibliotek (kl. 10-17)
18. juni: Agerbæk bibliotek (kl. 10-17)
19. juni: Nørre Nebel Bibliotek (kl. 10-17)
Uge 26:
25. juni: Årre Rådhus (kl. 10-15)

Uge 34:
18. august: Oksbøl Bibliotek (kl. 10-17)
19. august: Ølgod Bibliotek (kl. 10-17)
20. august: Agerbæk Bibliotek (kl. 10-17)
21. august: Agerbæk Bibliotek (kl. 10-17)
20. august: Nr. Nebel Bibliotek (kl. 10-17)
21. august: Årre Rådhus (kl. 10-13)

Uge 37:
8.september: Oksbøl Bibliotek (kl. 10-17)
9.september: Ølgod Bibliotek (kl. 10-17)
10. september: Agerbæk Bibliotek (kl. 10-17)
11. september: Agerbæk Bibliotek (kl. 10-17)
12. september: Nr. Nebel Bibliotek (kl. 10-17)
13. september: Årre Rådhus (kl. 10-13)

Tilmelding er ikke nødvendig.


For yderligere spørgsmål kontakt chef for Borgerservice Helle Marquertsen på telefon 20 75 13 51
eller mail hmar@varde.dk